Anunț Concurs Selecție Participanți

 

ANUNȚ SELECȚIE PARTICIPANȚI PROIECT ERASMUS+

START IT cu Erasmus+

 Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești

 

Nr. 4441/17.11.2023.

 

 

În perioada 15.10.2023-14.11-2024, Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești va implementa proiectul START IT cu Erasmus+, numărul 2023-1-RO01-KA122-VET-000146565

Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ și este o oportunitate de mobilitate în domeniul formării profesionale.

Elevii selectați vor desfășura activități de mobilitate, stagii de educație și formare profesională în străinătate (Portugalia sau Cipru) cu o durată de 21 zile (19 zile de stagiu + 2 zile de calatorie) .

 

Grupul țintă al proiectului este reprezentat de:

30 elevi, aflați în anul școlar 2023-2024, împărțiți în 2 fluxuri după cum urmează:

  • Flux 1 16 elevi liceu, clasa a 10-a, profil real, specializare matematică-informatică
  • Flux 2 – 14 elevi liceu, clasa a 11-a, profil real, specializare matematică-informatică

 

 

Înscrierea candidaţilor la selecţia pentru mobilitati Erasmus+ VET:

Au dreptul să se înscrie pentru participare la concursul de selecție pentru grupul țintă:

  • elevii inmatriculati la Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești profil real, specializarea matematică-informatică, în clasele a X-a și a XI-a, la momentul mobilităţii;
  • să nu fi avut nota scăzută la purtare în anul școlar 2022-2023;
  • nu au mai beneficiat de finanțare pentru mobilități VET.

          Participanţii vor semna o declarație prin care se angajează că vor susţine examenul de „Atestare a competenţelor profesionale la informatică” la final de liceu.

 

 

 

CRITERII DE SELECȚIE:

  • Nivel minim A2 de conversație în limba engleză
  • Cunoștințe despre medii informatice de lucru (Windows, Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, HTML) şi cunoştinţe despre utilizarea platformei WordPress;
  • Nivel comunicare, cunoașterea datelor proiectului (furnizate pe site-ul proiectului) și utilizarea acestora în completarea dosarului de înscriere și la proba de interviu.
  • Calități morale, comportament, lucru echipa s.a.

GRAFIC DESFĂȘURARE CONCURS  SELECȚIE:

18.12.2023-21.12.2023 Depunerea dosarelor la secretariatul Colegiului.

22.12.2023 Afişarea listelor cu candidaţii care vor participa la probe practice (dosare complete), orar, locaţie interviu și probă practică, pe site-ul de proiect și la Panoul de proiect.

08.01.2024 – 11.01.2024Evaluarea dosarelor de candidatură

09.01.2024Proba de evaluare a cunoștințelor în limba engleză

10.01.2024 – Proba de interviu

12.01.2024Proba practică

13.01.2024Afișarea rezultatelor

15.01.2024Depunerea contestațiilor la secretariatul colegiului

16.01.2024Soluționare contestații

17.01.2024Afișare rezultate finale pe site-ul de proiect și la Panoul de proiect.

19.01.2024Şedinţă cu părinţii elevilor selectaţi şi cu elevii selectaţi. Prezenţa este obligatorie!

 

 

 

EVALUAREA CANDIDAȚILOR (punctaj maxim 120 de puncte):

Probele de selecție și ponderea în rezultatul final:

  1. Dosarul de înscriere (maxim 20 puncte);
  2. Proba de evaluare a cunoștințelor în limba engleză (maxim 30 puncte);
  3. Interviu (maxim 20 puncte);
  4. Proba practică (maxim 40 puncte);
  5. Portofoliul digital (maxim 10 puncte);
  6. Punctaj suplimentar:
  • Fete sprijin femei în tehnologie (4 puncte);
  • pentru categorii vulnerabile (maxim 20 puncte):
  1. Mediu rural(4 puncte);
  2. Părinți migranți/familii monoparentale/divorțați (4 puncte);
  • Familii cu mai mult de 2 copii/alte vulnerabilități (4 puncte);
  1. Navetist (4 puncte);
  2. Familii cu venituri mici/dizabilități/boli cronice/burse sociale/elevi moldoveni (4 puncte);

 

 

  1. DOSAR DE ÎNSCRIERE LA CONCURS (maxim 20p):
  2. Opis dosar;
  3. Copie carte de identitate;
  4. Adeverință elev;
  5. Cerere de înscriere;
  6. Acord participare din partea părinţilor. În cazul în care unul din părinți este plecat din țară, sau este în imposibilitatea de a semna, celălalt părinte își va asuma răspunderea și pentru celălalt părinte;
  7. Angajament de susținere a „Atestatului de certificare a competenţelor profesionale la informatică” la finalul clasei a XII-a;
  8. CV format Europass în limba română;
  9. CV format Europass în limba engleză;
  10. Scrisoare de intenție pentru participare la proiect în limba română (maxim 250-300 cuvinte);
  11. Recomandare diriginte cu accent pe comportamentul elevului în mediul școlar și implicarea în activități extrașcolare;
  12. Formular identificare oportunități reduse semnat de elev (în cazul minorilor semnat de elev și de părinte);
  13. Dovezi pentru acordarea punctajului bonus: domiciliu în mediul rural (domiciliu/mutație în mediul rural în CI), părinte/imigranţi (declaraţia este inclusă în acordul părintelui), venituri reduse (adeverință drept de bursă socială, bani de liceu, adeverințe venit), dizabilităţi/boli cronice (adeverință medicală care să ateste gradul de handicap),etc;
  14. Adeverință medicală care să ateste că elevul este apt să călătorească cu avionul și să participe la activitățile activitățile proiectului;
  15. Dovezi realizare portofoliu digital (capturi de ecran).

Toate documentele necesare înscrierii se găsesc în Classroom,  la coordonatorul de proiect  și pe site-ul proiectului http://startit.moisilonesti.ro .

 

  1. PROBA DE EVALUARE A COMPETENTELOR LINGVISTICE DE LIMBA ENGLEZĂ

(maxim 30p):

 

  1. proba scrisă cu durata de 20 minute – test grilă – maxim 10 p
  2. proba orală cu durata de 5-10 minute – interviu – maxim 20 p

 

 

  • Se va evalua competența de scriere și comunicare lingvistică – nivel minim A2.
  • În cadrul probei orale se vor testa abilităţile de comunicare în limba engleză, aptitudinile şi motivaţia participării la proiect, hobby-uri și interese personale legate de domeniul informatic, activități curriculare/extracurriculare, experiențe relevante, găsire de soluții la probleme legate de viața de zi cu zi, etc.
  • Proba orală la limba engleza are o durata de 5-10 minute/candidat. Fiecare candidat extrage un bilet cu 2 întrebări în baza carora evaluatorii stabilesc nivelul de competentă lingvistică de comunicare în limba engleză, și anume producerea de mesaje orale și interacțiune orală.

 

  1. INTERVIUL (maxim 20p):

               Interviul va viza autoprezentarea candidatului pornind de la CV Europass personal şi stabilirea motivaţiei acestuia de a participa la proiect, de a se implica în activităţi de diseminare, de a utiliza rezultatele proiectului .

               Interviul va fi realizat de către comisia de selecție, iar criteriile de evaluare vor fi:

    1. Motivaţie şi interes (maxim 5 puncte);
    2. Aptitudini de comunicare (maxim 3 puncte);
    3. Prezenţa personală (maxim 2 puncte).
  1. PROBA PRACTICĂ (maxim 40p)

Competențe evaluate:

  • Utilizare Internet, Windows, Microsoft Office;
  • HTML: creare și editare de pagini HTML, utilizare tag-uri, inserare și formatare text/paragrafe, liste, imagini, link-uri, hărți de imagine, tabele, cadre, meniuri, sunete și deplasarea textului, formulare, stiluri;
  • WordPress: adăugare/modificare pagini, articole, meniuri, text, imagini, butoane;

 

  1.  PORTOFOLIUL DIGITAL (maxim 10p):

Până la data desfășurării probei practice elevii vor completa un formular în care vor completa link-ul către blogul personal creat în WordPress. Acesta va conține minim 4 pagini. Dosarul personal va conține capturi de ecran din portofoliul digital.

Dosarele incomplete din punct de vedere al documentelor sau neconforme cu locurile disponibile (nivel de studiu, calificare) vor determina excluderea candidatului din concurs.

În cazul punctajelor egale, departajarea se va face pe baza  mediei generale din anul școlar 2022-2023 la informatică și TIC și a numărului de absențe.

 

Toate documentele necesare sunt disponibile pe Classroom la cursul „START IT cu Erasmus+” 2023-1-RO01-KA122-VET-000146565

  • La fiecare probă candidații trebuie să obțină minim 60% din puntajul probei;
  • Pentru toți candidații înscriși la concurs, serviciul secretariat va întocmi în mod centralizat un document cu numele și prenumele elevilor, numărul adeverinței de elev, media la purtare, media la informatică, media la TIC și numărul de absențe din anul școlar 2022-223.
  • Dosarele incomplete din punct de vedere al documentelor sau neconforme cu locurile disponibile (nivel de studiu, calificare) vor determina excluderea candidatului din concurs.
  • Candidatii au obligația de a verifica exactitatea datelor înscrise în listele nominale și a sesiza eventualele neconcordanțe cu datele reale.
  • În cazul punctajelor egale, departajarea se va face pe baza mediei generale din anul școlar 2022-2023 la informatică și TIC și a numărului de absențe.

Pentru probele scrise și proba practică

  • a) Tematica şi bibliografia sunt stabilite de către comisia de selectie
  • b) Variantele de subiecte sunt secretizate, fiecare variantă se introduce în plic, care se sigilează şi se semnează de către profesorii care au elaborat subiectele, aplicându-se ştampila unităţii de învăţământ;
  • c) Comisia de selecţie asigură confidenţialitatea subiectelor din momentul extragerii variantei de subiecte până la începerea probei;
  • d) Evaluarea şi notarea pe baza baremului, se înregistrează în borderourile de evaluare, separat pentru fiecare evaluator.
  • e) Pentru proba practică Comisia de selecție va realiza două variante de subiecte. Acestea vor fi semnate și ștampilate de către directorul colegiului. Coordonatorul e proiect va extrage o variantă în fața candidaților.

 

BIBLIOGRAFIE ORIENTATIVĂ:

Limba engleză:

Richard AcklamAraminta Crace – Going for Gold Upper – Intermediate Coursebook, Editura Pearson Longman, 2003

– Michael Vince – Intermediate Language Practice – Editura Macmillian, 1998

Jenny DooleyVirginia Evans – Upstream Elementary A2 SB – Editura Express Publishing (Uniscan), 2006

– Malcolm Mann, Steve Taylore Knowles – Destination B2 Student’s book – Editura Macmillian, 2006

– Key R Norris – Ready For FCE Coursebook With Key, Editura Macmillian, 2008

– Rawdon Wyatt, Jacky Newbrook,  Judith Wilson, FCE GOLD PLUS – COURSEBOOK –  Editura Longman, Editia 2008

 

 

 

Proba practică:

  • Mihaela Croitoru – Utilizarea calculatorului personal pentru Competențe digitale, Editura Paralela 45, Pitești 2015
  • Vlad Tudor Huţanu, Carmen Popescu, Manual de informatică intensiv, pentru clasa a XII-a,Editura L&S Info-mat, 2007
  • James Wallace, Coding HTML and CSS, Editura Flame Tree Publishing Co Ltd, 2015
  • Sabin Buraga, Proiectarea siturilor Web, Editura Polirom, Iaşi, 2002;
  • Tudor Sorin şi Vlad Huţanu, Crearea şi programarea paginilor WEB, Bucureşti, L&S Infomat, 2004;

– Daniela Oprescu, Cristina-Eugenia Damacus – Tehnologia informației si a comunicațiilor – Manual pentru clasa a IX-a, Ed. Niculescu 2012

– Mitchell, Scott, Cum să creezi un site web, Editura TEORA, 2009

AFIȘARE REZULTATE

Rezultate se vor afișa pe site si la panoul proiectului;

Rezultate finale vor fi în ordine descrescătoare a mediilor cu mențiunea: admis/respins/rezervă;

Eventualele contestaţii pot viza doar analiza dosarului şi proba practică, proba de interviu neputând fi contestată.

 

 

NUMĂR CANDIDAŢI SELECTAŢI:

Vor fi selectaţi 16 elevi (clasele a X-a) +14 elevi (clasele a XI-a) şi minim 8 rezerve.

 

COMISIE SELECȚIE PARTICIPANȚI:

            Preşedinte: ing. sistem Petre Simona-Elena

               Secretar: prof. Dreghici Elena

Membri comisie:

  • Oancea-Negoiță Cecilia
  • Piștea Daniela Geanina
  • Bereczki Mariana
  • Constantin Adriana
  • Nădejde Delia-Mihaela
  • Velicu Magdalena-Maria
  • Iliescu Mihaela
  • Romandaș Cristina
  • Lungu Cristina-Elena
  • Anghel Gabriela-Elena
  • Matei Cristina
  • Miron Elena-Florina
  • Gîrmacea Gabriela

Monitor extern: Prof. Oancea-Negoiță Cecilia, Colegiul Național „Costache Negri” Târgu-Ocna

COMISIA DE CONTESTAȚII:

               Președinte: prof. Buzatu Cristina-Lăcrămioara

               Secretar:  prof. Chelaru Ana-Maria

Membri comisie:

Prof. Rusu Cristina – Daniela

Prof. Anghel Gabriela-Elena

Prof. Matei Cristina

Monitor extern: ing. sistem Badea Roxana, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Onești

 

 

 

Pentru informaţii suplimentare vă rugăm vizitați site-ul proiectului http://startit.moisilonesti.ro sau scrieți-ne la adresa de e-mail a proiectului ecolegiumoisil2023@gmail.com

 

 

Anunț publicat în data 17.11.2023

 

Director,                                                                                                                  Coordonator proiect,

Prof.  Enache Irina-Livia                                                                  Prof. Melinte Elena-Carmen

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Shopping Cart